Lokalne produkty podstawą smacznych dań wielkanocnych
Wielkanoc to czas, który kojarzy nam się z rodzinnym biesiadowaniem. Na stole nie może zabraknąć naszych ulubionych, tradycyjnych potraw – żurku, pieczonych mięs, jajek faszerowanych, pasztetów, czy słodkości w postaci mazurków i babek. Potrzebne będą też różne rodzaje pieczonego mięsa, smaczne wędliny dobrej jakości. Smak dań zależy od dobrych składników – wybierając się na zakupy poszukajmy produktów od lokalnych dostawców – smacznych, świeżych i zdrowych. Takich smakołyków z najbliżej okolicy nie zabraknie z pewnością w sklepach PSH Lewiatan, które szczycą się stałą współpracą z lokalnymi przedsiębiorcami.
W czasie świąt wielkanocnych bardzo istotną rolę odgrywa śniadanie, które zazwyczaj pod względem serwowanych dań przypomina obiad, a jego obowiązkowym elementem jest zupa. Tradycyjnie w czasie śniadania wielkanocnego podaje się żur, barszcz biały lub zupę chrzanową z jajkiem i białą kiełbasą. Na stołach nie może zabraknąć również pieczeni i wędlin, pasztetów, jaj przyrządzonych na różne sposoby, sałatek, bab drożdżowych, mazurków, serników, kołaczy i tortów. Do tego prawie w każdym zakątku Polski spotkamy także dania regionalne, takie jak np. zupa chrzanówka w Małopolsce, mazowiecka szynka w chlebie, czy handzlowska serwatka z Podkarpacia.
Produkty lokalne gwarancją smaku wielkanocnych potraw
Nie jest tajemnicą, że na smak potraw ma wpływ nie tylko przepis, najważniejsza jest jakość kupowanych produktów. Najlepsze, najsmaczniejsze, świeże i jakościowe są lokalne produkty, coraz częściej poszukiwane i wybierane przez Polaków. Dlatego sprzedawcy poszerzają tę kategorię zakupową w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy coraz bardziej świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności. 77% Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupują. Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów – wynika z badania Agencji SW Research, przeprowadzonego na zlecenie PSH Lewiatan. Co więcej, 75% Polaków deklaruje, że chciałoby mieć wpływ na to, jakie produkty znajdują się w asortymencie lokalnego sklepu.
- Produkty lokalne wyróżnia to, że są wytwarzane w niewielkiej odległości od miejsca sprzedaży, są dostępne wyłącznie dla wybranej grupy sklepów z danego regionu i poszukiwane przez konsumentów jedynie w danym regionie. Sklepy PSH Lewiatan Sklepy Lewiatan szczególnie dbają o bogatą ofertę produktów od lokalnych dostawców, które są gwarancją smaku wielkanocnych potraw – nie wyobrażamy sobie świąt bez swojskich wędlin i mięsa, nabiału i jaj, czy pieczywa i wypieków z okolicznych piekarni – mówi Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. Dyrektor Handlowy.
Lokalność nie tylko od święta
Wybuch pandemii wpłynął nie tylko na obecne, ale również na przyszłe decyzje zakupowe Polaków – wynika z raportu KPMG „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19”. W kategorii zakupów spożywczych, 22% respondentów przyznało, że częściej niż przed pandemią zacznie kupować produkty pochodzące od lokalnych sprzedawców. Dodatkowo więcej niż 7 na 10 Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkty spożywcze pochodzące od lokalnych dostawców. Aż 71% respondentów zadeklarowało, że jest w stanie dopłacić nawet 10% więcej za produkt lokalny. Dlatego oferta produktów lokalnych to kategoria coraz mocniej i chętniej rozbudowywana przez sklepy. Wsparcie i lokalne relacje to wartości, które właściciele sklepów PSH Lewiatan od początku stawiali sobie jako jeden z priorytetów. We wszystkich sklepach sieci dostępne są wysokiej jakości lokalne produkty w najbardziej popularnych kategoriach: mięsa i wędliny, z białą kiełbasą włącznie, nabiał – twarogi na serniki, jaja, czy słodkie wypieki z lokalnych cukierni. Pochodzenie z tradycyjnych, polskich upraw oraz krótka droga od lokalnego producenta do sklepu (średnio 20-50 km) sprawiają, że produkty w sklepach Lewiatana są świeże, wartościowe i zdrowe.
Więcej na www.wybieramlokalne.pl