PSH Lewiatan stawia na szkolenia pracowników
Tylko w 2017 r. Polska Sieć Handlowa Lewiatan przeszkoliła ponad 18 tys. pracowników. Wielu z nich dzięki autorskiej platformie CEL.
Lewiatan to jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Zatrudnia 29 tys. osób, które pracują w ok. 3200 sklepach zlokalizowanych na terenie całego kraju. Aby umożliwić załodze ciągłe doskonalenie umiejętności i podnoszenie kompetencji zawodowych, przygotowano innowacyjną, e-learningową platformę szkoleniową Centrum Edukacyjne Lewiatana (CEL). Została ona zaprojektowana zgodnie z potrzebami pracowników Sieci i jest dostępna również na smartfonach.
– Podnoszenie umiejętności pracowników jest dla nas ważnym elementem strategii rozwoju Sieci. Biorąc pod uwagę ogromną skalę działania Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan, jest to także wielkie wyzwanie, na które skutecznie odpowiadamy – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu Lewiatan Holding S.A.
Dzięki CEL pracownicy Sieci kursy mogą przechodzić zdalnie. Multimedialne szkolenia obejmują m.in. obsługę klienta, ekspozycję produktów czy sprzedaż – łącznie jest ich ok. 60 i mają formę filmów oraz animacji. Uczestnicy kursów mogą pobierać także dodatkowe materiały, a po zrealizowaniu szkolenia otrzymują certyfikat. Platforma działa od 2014 roku.
- Stworzyliśmy platformę edukacyjną CEL, która jest efektywnym narzędziem wspomagającym proces szkoleń oraz rozwój kompetencji pracowników - dodaje Jacek Urbański, menadżer ds. szkoleń w Lewiatan Holding S.A.
Lewiatan organizuje również szkolenia oraz warsztaty prowadzone bezpośrednio
w placówkach handlowych, a więc w naturalnym miejscu pracy sprzedawców. Obejmują one m.in zarządzanie cenami, produktami świeżymi, motywowanie pracowników, aktywną sprzedaż. Warsztaty dla personelu dotyczą np. obsługi klienta oraz stoisk mięsnych i owocowo-warzywnych, kadrze kierowniczej zaś są dedykowane szkolenia z zakresu prawa pracy czy zarządzania zespołem.
Dla nowych franczyzobiorców PSH Lewiatan przewiduje szkolenia wdrożeniowe m.in.
ze standardów obsługi w sklepach. Dwa razy do roku odbywają się również spotkania szkoleniowe w regionach, na których franczyzobiorcy mogą wymienić się doświadczeniami oraz poszerzyć swoje kompetencje zawodowe.