Przejdź do treści

Druga edycja kampanii LOKALNIE KUPUJĘ, NIE MARNUJĘ!

26 Lipiec 2024

Od 1 do 17 sierpnia br. w sklepach PSH Lewiatan prowadzona będzie kampania edukacyjna „Lokalnie kupuję, nie marnuję!”. Jej celem jest zwrócenie uwagi najmłodszych konsumentów na problem marnowania żywności i pokazanie w jaki sposób możemy planować i przechowywać zakupy, by zapobiegać marnowaniu jedzenia. Partnerami kampanii są ogólnopolskie organizacje pozarządowe: Caritas Polska i Federacja Banków Żywności.

Z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych wynika, że każdego roku marnuje się blisko 30 procent produktów spożywczych. W Polsce zmarnowaniu ulega aż 4,8 mln ton jedzenia rocznie, w tym 60 procent w naszych domach! Do wyrzucania żywności przyznaje się 56 proc. Polaków. Z drugiej strony 1,6 mln osób w naszym kraju żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa.

niemarnowanie Slidery3.jpg

PSH Lewiatan tworzy sieć ponad 3200 sklepów spożywczych zlokalizowanych w całej Polsce. Mając takie zasoby mamy znaczący wpływ na kwestię edukacji w obszarze niemarnowania żywności w naszych sklepach i domach. Dlatego od ubiegłego roku, w okresie letnim prowadzimy autorską dwutygodniową kampanię społeczno-edukacyjną zachęcającą klientów do mniejszych, ale częstszych zakupów. Pokazujemy, że tworzenie listy potrzebnych rzeczy i przechowywanie jedzenia ma istotny wpływ na to, ile i czy zakupione produkty zostaną wyrzucone czy zjedzone – podkreśla Robert Rękas, prezes zarządu PSH Lewiatan. I dodaje: - W tym roku działania komunikacyjne adresujemy do najmłodszej grupy naszych klientów i ich rodziców. Dzieci i młodzież dopiero kształtują swoje nawyki zakupowe i dietetyczne. Są też otwarte na kwestie związane z ochroną środowiska i często mają w tym obszarze pewną wiedzę, którą chętnie wdrażają w życie.

Lokalnie kupuję, nie marnuję! Krok po kroku

Ideą kampanii jest pokazanie sprawdzonych sposobów na zapobieganie marnowaniu żywności. Pierwszy krok to podkreślenie, że warto kupować z głową, planując zakupy z wyprzedzeniem. Rozwiązaniem jest też kupowanie mniejszych ilości, ale za to częściej. Wybierajmy sklepy blisko miejsca zamieszkania, w których dostępne są świeże produkty pochodzące z regionu, w którym mieszkamy. Nie bez znaczenia jest również odpowiednie przechowywanie jedzenia. W sklepach pojawią się plakaty edukacyjne adresowane do dzieci i ich rodziców. Emitowane będą spoty radiowe oraz plansze z informacjami dotyczącymi zasad rozsądnego kupowania. Wszystko w myśli zasad niemarnowania żywności. Kampania prowadzona będzie przez pierwsze dwa tygodnie sierpnia br.

-
Moja lista zakupów
Nazwa produktu
Wydrukuj lub wyślij